Frostig promenad

Kvicksilvret håller sig envist nere runt -30 strecket. Förhoppningsvis börjar det vända nu för nästa vecka har det tom lovat plussgrader. Vet inte om jag är så förtjust i den tanken heller
 
Kallare än det ser ut. Vår metare falskar iom att den är för nära husväggen som läcker värme
 
Trots det kyliga vädret har vi luftat barnen ute i 15 min. Lite friskt luft behövs även om den är kall. Märkligt nog så vänjer man sig så jag fortsatte med en egen 10 min promenda runt kvarteret. Var inte direkt så att det var trångt på promenaden. Mötte inte en själ och inga bilar heller. Förstår inte alls varför
 
När tom en didriksons jacka börjar kännas kall, då vet man att det är kyligt ute. 
 
Kallt väder är ofta vackert väder och idag var inget undantag. 
 
Klockan var strax efter 10 så solen höll precis på att stiga upp. I detta väder är det lite en one hit när man skall fota för man vill inte vara utan handskar alltför många sekunder
 
Bästa med promenaden var ändå att komma in och värma sig framför en sprakande brasa
 
#1 - - Marlene :

Väldigt fint men alldeles för kallt för mej. Jag brukar ju säga att snö är fint på bild ;-)

#2 - - Snabela:

Skrev precis ett inlägg om vintern ;)
Själv så är jag inte någon vinter människa, har aldrig riktigt njutit av den, visst kan den vara vacker, men inte så mycket mer än så.

#3 - - Popprinsessan :

Tycker nästan att det är lite otäckt med växlingarna. Igår när vi lämnade de svenska fjällen & körde till södra Sverige växlade det från -30 till -10 och så lite upp och ner där emellan. Det känns knasigt med miljön & väderväxlingarna.

#4 - - Elina:

Visst är det vackert när det är så kallt ute! Det är spännande hur snabbt man vänjer sig, idag när det bara var -10 grader tyckte jag att det var varmt ute.

#5 - - corkystyle:

Här är det också kallt men inte lika kallt som ni har det. Däremot så har vi att det känns kallare än det egentligen är. Bra att ni kom ut på en promenad. Jag åkte in till Uppsala.

#6 - - Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

Så fina bilder.