Kika in i kylskåpet

Hur ser det ut i din kyl då du skall gå och handla? Är det fullt på alla hyllor men finns trots det inget man man göra mat av, eller ekar det tom där inne. 
 
Vi kör med veckohandling och måltidsplanering så oftast går det rätt jämt ut gällande det vi handar och det som finns i kylen. Svinnet har också minskat då man mer sällan hittar den där mögliga osten och den ruttna gurkan längst in. Skall dock inte säga att det inte händer för klart att man missar ibland åtgången av mat eller så behöver man bara en halv burk
 
 
Bästa känslan är väl ändå lördagar, vilket är vår butiksdag när man plockat in alla varor och kan känna sig trygg en vecka till. Märker att det ser ut som att vi mest drack mjölk i förra veckan, men fanns några rätter som med ingrediners som var torrvaror eller frysvaror. 
 
#1 - - Popprinsessan:

Vi har alltid såå galet mycket i vår kyl! Fattar det inte.. men det är väldigt mycket burkar och flaskor av olika slag. Vi gillar tex att äta asiatiskt och har en korg med bara sådana tillbehör. Och så köper man en burk tex smörgåsgurka till någon middag och så står den där öppnad.. Har hur mycket sånt som helst!

#2 - - Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

Jag har rätt luftigt nu eftersom jag nyligen rensade ut, har även köpt lite lådor för att kunna dra ut och se vad som finns i 😊. Skönt med en handlingsdag som ni har i alla fall.

#3 - - Malin Moen:

Har varit mycket så tidigare för oss att man råkar förköpa för mycket utav det goda och fått slänga. Så vi har blivit bättre med att verkligen köpa det vi kommer använda och äta. Blir båda enklare och bättre för miljön/ekonomin.

#4 - - corkystyle:

Jag själv bor på boende och får alla mål mat från dem. Så behöver inte tänka på det och det är skönt. Utan det jag behöver handla är oftast dryck som är saft. Det är något jag vill ska finnas hemma då det är mitt sätt att få i min vatten.